
Vädret har varit grått en tid! Regn, blåst och nollgradigt ….men i Båstad händer det ändå alltid något spännande! För några dagar sedan märkte jag att jag hade blivit hes! Gissade att det berodde på AC:n i bilen som man, av någon anledning, måste ha på fullt spjäll för att den skall funka. Hesheten hade dock en viss charm! Jag testade några Rod Stewart-låtar i badrummet! Det lät väl inte precis som Roddan..men ändå! Tyckte att damerna, jag talade med, fick en ny glans i ögonen. Dag två förvandlades dock rösten igen! Nu lät jag som ett maffioso.. som Marlon Brando, i Gudfadern, ungefär. Kammade inte hem lika många poäng med den rollen..men en filmälskare log igenkännande! Tredje dagen sket det sig dock totalt! Mitt irriterande kraxande tillhörde en desperat knarkare…..killen som slutligen gått ner sig i träsket! Jag tyckte, till och med, att jag såg folk låsa om sig lite extra. Deppigt! Men…man skall aldrig ge upp! Som genom ett trollslag och 20 skedar lindrande honung, började stämbanden, efter ytterligare ett par dar, åter att hämta sig! Det visade sig också att halva Båstad åkt på samma sak som jag! Roddan hade hörts i stort sett i vartenda badrum! Båstad…. byn med de heta rösterna 