Därför såg Lotta så här glad ut!

small.lotta.i.nya.butiken

Jag var runt halva Skåne idag och kom hem till Båstad först när mörkret redan hade lagt sig! Självklart tog jag en extra sväng, genom city, för att se om det hänt nå´t de senaste timmarna. Så slog det mig att det var ju idag som Lotta De Salvatore skulle öppna sin nya butik på Köpmansgatan 30! Jag hittade en parkeringsplats och rusade in! Där stod Lotta själv dressad i senaste vårfärgerna! Hon var på ett lysande humör! Jag skymtade också Ica-chefen Titti Liffner med dottern Tilde och delikatess-oraklen Marie och Lina Heberlein samt ytterligare en skönhet som provade kläder för glatta livet! Folk hade avlöst varandra hela dagen! På och bakom disken stod champagneflaskor och blombuketter i sådana mängder att om Lotta tröttnar på klädbranschen kan hon öppna en butik med enbart blomster och franskt bubbel! Grattis Lotta! Vad kul! Flera häftiga klädbutiker ligger nu, fint samlade, längs Köpmansgatans promenadstråk. Jag tycker därför att det känns befogat med ett personligt meddelande till alla mode-shoppare, i London, Paris och New York: – ” Har ni ännu inte hittat vad ni söker, kan jag varmt rekommendera en titt i butikerna på ” the fashion street ”  i Båstad :-)

Comments are closed.