
Jag cyklade ner till tennisen för att ta lite bilder. Tusentals människor från när och fjärran verkade ha fått samma idé…..inte att plåta tennisen men väl att ta sig till hamnen, Pepés Bodega, Sands bakficka, Papas, Skansen och alla krogarna i hamnen var fullpackade med hungriga och törstiga gäster! Hamngatan hade just spärrats av och förvandlats till gågata. Det var så mycket folk att man behövde skohorn för att ta sig fram. När jag vände mig om fick jag syn på Mr Pepe´s Bodega himself, Fegge Olofsson, som stod lugn, som en filbunke, i vimlet och lyfte undan grinden så att en servicebil, med ren tvätt, skulle komma fram. Det finns vissa människor som är bra att ha vid sin sida vid skeppsbrott, jordbävningar, brinnande skyskrapor med mera. Fegge är förmodligen en sådan. Lugn och samlad mitt i stormen! Till på köpet log han mot fotografen!