En räddare i nöden!

jennifer.small

Idag fyllde frugan jämna år och situationen krävde på något vis en anständig födelsedagsbukett! Den ville jag fixa så snabbt som möjligt på morgonen….helst överraska med på sängkanten! Eftersom ett regnväder samtidigt drog ner från Island och det enligt SMHI skulle blåsa 15-16 sekundmeter i byarna, var det inte direkt läge på att plocka ihop något från trädgården. Grannen hade dessutom fler blommor än vi, i sina rabatter, men det kändes inte helt hundra att sno dem heller! Jag kollade på FB om Grönkvistens glaspalats, i Båstad Entré, hade öppet idag och det visade sig att de skulle slå upp portarna redan klockan 11.00. Kastade mig därför i bilen och åkte dit! Rusade in i butiken med andan i halsen och mötte den alltid lika lugna och vänligt leende Jennifer bakom disken! Hon verkar ha stenkoll på allt här i tillvaron! Lugnt och fint trollades en rasande elegant bukett fram! Det är skönt med räddare i nöden! Tack snälla Jennifer och Grönkvistens! Frugan blev väldigt glad!

Comments are closed.