…….bara stanna kvar och leva!

djungeln.small

Temperaturen ligger på plus 44 grader i skuggan! Luften är fuktig och ändå lyser solen från en klarblå himmel! Högt upp bland trädtopparna hörs apors gälla rop ackompanjerade av färgglada papegojor! Kolibrier suger ur den söta nektaren från ett blombestånd bara ett par meter ifrån dig! Floden glittrar vackert och farligt! Porlande vatten där pirayorna kan göra processen kort med vem som helst på bara några minuter! I strandkanten smyger en jaguar och letar småvilt! Du känner hur svettdroppar rinner nerför pannan och griper efter vattenflaskan du har vid bältet! Aldrig tidigare har du varit med om en sådan intagande natur! Du vill inte åka hem igen, bara stanna kvar och leva! Detta är din plats på Jorden!……………….men om du inte har tid att åka till Amazonas kan du ställa dig en stund och se ut över Stensån i Båstad! Det är faktiskt ganska vackert där också!  :-)

Comments are closed.