Amazonas djungler?

buskpion.small.2

Båstad har ett alldeles eget klimat mellan åsen och havet. Man brukar säga att: -” Om du spottar ut en plommonkärna så står ett träd där nästa dag!”. I vår trädgård bor en vit buskpion som slår ut när det blir som varmast… sedan blommar den bara helt kort. Stormen knäckte stammen på den förra året men  vänliga tant Åsa, som har ett gott öga till all växtlighet, lappade ihop den med tjärat snöre! Det blev jättesnyggt! Som tack, blommar den nu för fullt i år igen! Den ser ut som om den kunde ha stått i Amazonas djungler…minst……eller i Båstad!

Comments are closed.