James Bond i Båstad!

sebastien.surf.small

Tidigt i morse tog vi en sväng i Gröthögarna mellan Båstad och Torekov. Ett antal sekundmeter låg envist på från nordväst men eftersom vårsolen lyste så generöst kändes det ändå bra att frottera sig en stund med naturen. På väg tillbaka mot bilen lade vi märke till att vi var skuggade av en man i grodmansdräkt! Det kunde vara vem som helst men troligast var det James Bond eller ryska KGB. Just när jag var beredd att ringa och tipsa kvällspressen såg vi att mannen bar en liten, men dock, surfbräda under armen. Med ett brett leende presenterade han sig som Sebastien Archambeaud, mannen som steg in från kylan, eller åtminstone Frankrike. Hans mamma är från Båstad och därför beslöt sig även Sebastien och hans familj att flytta hit. För många är han mannen som håller i Båstad Surfskola. Där ser man vad man kan lära sig en vårdag. Nu kunde det ju ha varit James Bond som låtsades vara Sebastien, det är nog bäst att jag tipsar kvällspressen ändå och underrättelsetjänsten och Jan Guillou och några till! Det är spännande att bo i Båstad!

Comments are closed.