
I morse tog vi en promenad i den härliga naturen vid Gröthögarna, mitt emellan Båstad och Torekov. En hel flock med sädesärlor hade landat! De sprang omkring och vippade så där trivsamt på stjärten som bara de kan. Läste just att våra svenska ärlor brukar övervintra runt Israel och Egypten. De har med andra ord en bit att flyga. Sädesärlan är väldigt trogen sin hemort, en Båstad-ärla skulle aldrig komma på tanken att flytta till Öland eller Bohuslän! Vi som bor i Båstad förstår hur den resonerar!