Snabbaste vägen till kontinenten!

victor.o.john.small

Jag älskar att bli överraskad…på rätt sätt! Onsdag, snart påsk, ingen verkade vara kvar på jobbet längre, så jag och frugan smet vid lunchtid och kilade in på restaurang Victoria för en bit mat. Redan i dörren möttes vi av en väldoft som verkade lovande. Jag är som en gammal hund, hör inget, ser inget men näsan sviker mig aldrig! Nu var den på rätt gott humör kan man lugnt påstå! Vi hade kollat på nätet innan och noterat att de skulle servera: Bakad blekfilé med rödbetor, kapris, pepparrot, brynt smör och potatispuré. Alternativ rätt var Pasta Linguine med serranoskinka, kronärtskocka, svarta oliver, tomatsås, basilika och grana padano. Frugan tog fisken och jag pastan. Restaurangen består ju av flera små rum som ökar trivseln. Randiga tapeter, guldinramade foton från förr. John kilade omkring som en ljudlös iller och serverade alla blixtsnabbt med ett leende på läpparna. Viktor stod i köket och gjorde förmodligen många magiska gester över grytorna. Sammanfattningsvis kan jag säga att den snabbaste vägen till kontinentens spännande restauranger är att åka till stora torget i Båstad och ta steget in på Victoria. Grattis killar det gjorde ni bra!

Vill du se hur maten såg ut kan du klicka på bilden!

Comments are closed.