Frugan hade ännu inte sett hur det ser ut inne hos Per ” Flower Power ” Grönkvist och hans blomsterflickor, i Båstad Entré, så vi åkte dit idag. Det var helt fullt på alla parkeringsplatser. Bilar stod överallt, även kreativt längs husknutar och dikesrenar. Ungefär samma läge som när man skall till Ullevi och kolla på Bruce Springsteen. -“Att folk är så förtjusta i blommor,” tänkte vi, ” det är kanske för att det snart är påsk!” När vi kom in i lokalen förstod vi varför. En scen var riggad och där stod Hasse Kvinnaböske och drog alla sina hits! Knökat i lokalen! Det var därför Per hade sett så finurlig ut när vi mötte honom utanför. Idag är det Melodifestivalen på TV och förra året satt nästan fyra miljoner, av svenska folket, som limmade framför rutan. Hasse, som deltog i ” Mellon ” 2015, är den, av samtliga då medverkande artister, som har haft störst live-publik på sina konserter under det gångna året. ” Guld och Gröna Skogar ” satt som en smäck! Idag gav han tillbaka genom att stå och lira gratis för oss. På bilden frotterar sig publiken med ” Skomagar-Anton “! Han vet hur han skall få det att svänga Hasse! Många kända Båstad-profiler var samlade. Hasse morsade på flera av dem, bland annat på sin gamle trummis Uffe Welander.
Vill du se hur mycket folk det var där och hur trummisen Uffe Welander ser ut idag ska du klicka på bilden. Uffe har Båstad-tröjan på sig så klart!
