-” E de´ kappsegling, nej de´ e lörda´” sjöng Lasse Dahlquist för hundra år sedan, ok, ganska länge se´n i alla fall. Hela idén byggde på att uppe i Göteborgstrakten var det grymt med folk på sjön på lördagarna, man skulle kunna säga att de hade ett hyfsat hålligång så fort det blev helg! I Båstad svänger det också om lördagarna! På sommaren är det självklart så tätt med folk att man sitter på varandras axlar…..men på vintern och våren händer det faktiskt också massor här. Idag var det rent rock n´roll på sta´n! Bagare Rapp är mannen med det smaskigaste brödet och den minsta skåpbilen. På lördagarna står han på Lyckantorget och förför oss med sina schyssta bröd. Rapp är ursprungligen från Uppsala och gift med en tjej från Schweiz och då är det lämpligt att slå ner bopålarna på Bjärehalvön som ju nästan ligger mitt emellan. Bagare Rapp bakar bullar och bröd med smaker som ingen knappt har hört talas om innan, men gissa om det smakar gott! Frugan och hennes syrror är stammisar hos Rapp och idag fick jag äran att få följa med.
Vill du se hur liten bagare Rapps skåpbil är kan du klicka på bilden!
