
Meteorologernas löften, för denna helg, var nog lite väl optimistiska. Sol och värme byttes mot dimma och drivis. Bara för det, skakar jag fram en repris från en solig dag på Båstads playa så sent som den 14:e augusti förra året. Ett glatt gäng dansar entusiastiskt i takt med det härliga vädret! Alla sparkar loss med höger ben utom killen i röda brallorna som föredrar att använda vänster. Vem eller vilka som gör rätt vet bara de som är insatta i vad de nu gör. Hur som helst, de njuter av tillvaron och visar hur härligt det kan vara i byn när solen tittar fram! Den här solen tillägnas dig, du som längtade alldeles särskilt efter att det vackra vädret skulle komma redan i fredags! Ge inte upp, snart ordnar det sig!