Idag kom vårsolen fram på allvar och riktigt stekte i nacken! Himlen var klarblå! Fåglarna sjöng…….och plötsligt såg jag hur skitig bilen var igen! När det är mulet och snöglopp ute, klarar man sig undan på ett helt annat sätt…men när solen kommer fram avslöjas all lera och fågelmög, skoningslöst! För att undvika att folk skulle börja peka och i smyg viska om stan´s lortigaste bil, ringde jag till den ångande killen på Steam & Shine Car Wash. Jag hann knappt stänga av mobilen förrän han var på plats. Jag förstår varför rockmusiker och actionfilmare använder rök och ånga…det ser väldigt effektfullt ut! Lite orolig är man ju att färgen skall falla av men det gör den inte! Taysir, som trollkarlen heter, låg i som en iller! Han måste ha vrålkondis! Putsdukarna for som lärkvingar över plåten! När han var klar såg min gamla Ford ut som om den var nylackad! Jag fick ta på mig solbrillorna för att inte bländas! När jag sedan körde längs Köpmansgatan, gissa om jag tutade och vinkade till folk. Fredagsfin!
