De hojtade av skräckblandad förtjusning!

badande.danskor.small

Tidigt i morse låg nattfrosten fortfarande kvar på gångar och vägar. Från väster smög en vind som sa att vinterjackan var rätt val. Jag och frugan gick en promenad med jyckarna. När vi passerade hotellet kom fyra glada danskor ut iklädda frottérockar och flipflops. De styrde stegen mot badhuset. När vi hunnit ytterligare några hundra meter hörde vi skrik i panik! Danskorna tog blixtsnabba dopp som kastade dem in i en värld av skräckblandad förtjusning! Jag hade aldrig valt att bada idag eftersom jag är en badkruka och föredrar en vattentemperatur på mellan 23 och 25 grader för att det skall kännas behagligt. Dock gissar jag att Anders Hedlund och Båstads trupp av inbitna vinterbadare, hade tyckt att ett hav utan is endast är till för mesar. Hur som helst, nu anser även danskarna att våren är här och att det är dags att ta en sväng till playan i Båstad! – “När är det bäst i Båstad? ” – ” Hvergang!!”

Comments are closed.