Höll han kvar drömmen?

minibrasse.small

För tio år sedan var jag nere på Båstads egen Copacabana. Det var Brassevecka och ett riktigt höjdarväder. På kvällarna hade folk myspys, musik och något att dricka. På dagarna var det återhämtning och uppfriskande bad som gällde plus några som lattjade med en fotboll. Jag fick syn på en liten kille. Han hade inte fyllt ett år än. Säkert kunde han inte heller säga några begripliga ord…..men han hade en blick, en beundrande blick, en drömmande blick. Jag såg i hans ögon att en dag ville han bli en ny Zlatan, eller kanske en Ronaldo, eller varför inte en Roberto Rivellino, nyckelspelare i det lag som brukar citeras som Brasiliens största world cup team någonsin! Har man en dröm, tidigt i livet, gäller det att hålla fast vid den, det är så man blir riktigt, riktigt bra, vad det än gäller! Idag måste denna lille kille vara tio år. Är han med i något lag? Finns det andra som, i smyg, redan tittar beundrande på honom?

Comments are closed.