
Frugan och jag tog en morgonsväng, med jyckarna, bort mot hamnen. Plötsligt såg vi en person, i röd tröja, som hastigt närmade sig bakifrån. Det var som när man ligger och kryssar på Autobahn och en Porsche kommer i 325 ryck! Det tog med andra ord inte många sekunder förrän människan hade hunnit ifatt oss och då såg jag att det var Traecy, den dansande taxichaffisen! Traecy Overby är tjejen som gör promenaden till ett nöje. Tidigt på morgonen ser man henne liksom släppa loss längs trottoarerna. Hon har alltid lurar i öronen, förmodligen med en hyfsad volym och rejält med dunka, dunka. När det svänger kan inte Traecy stå stilla, hon rycks med som om hon hade en helkväll på discot! Sammanlagt tillryggalägger hon mil efter mil på det här viset. Självklart hade hon på sig en Båstad-tröja som jag gissar att hon köpt på turistbyrån för det var där jag köpte min. Vi borde starta en tävling som heter något i stil med: ” Hur länge orkar du hänga på Traecy?” Hela Båstad kommer att få feeling! Ös på bara Traecy och dansa vidare, det gillar vi!