Jag är nästan säker på att Avicii var med!

Det var skymning. Jag kom just hem efter att ha kutat en sväng i skogen med jyckarna. I grannens björk satt några sega kråkor och funderade på att kvarta in för natten. Min hjärna var dock full med positiva endorfiner och livet tedde sig mysigt i största allmänhet. När jag kikade ner mot de stora träden i Brunnsparken satt där en miljon kajor och snackade. Detta kunde bara betyda en sak! De samlades för sitt stora kvällsparty. Överallt ifrån kom de och landade tätt, tätt, högst upp i träden. När de är tillräckligt många kör partyt igång! Alla lyfter på en och samma gång och drar en repa över sta´n. I hundra ryck! Vänder ledarkajan så vänder alla. Det är som en stort House-party där Avicii kör sina tyngsta hits! Jåglarna är helt euforiska! Så brukar det vara….. men just ikväll hade de inte lyft än. Jag rusade in i huset för att få fatt på kameran. Kunde vara kul med några häftiga bilder till bloggen! När jag kom ut igen satt kajorna fortfarande kvar. Jag väntade och väntade och väntade. Försökte med att klappa i händerna för att liksom skrämma igång partyt. Icke sa Nicke, inte ens grannes kråkor flyttade på sig. En aning besviken gick jag in igen och gav jyckarna mat. När jag stod i duschen hörde jag, genom ventilen, att partyt hade kört igång! Borde jag har rusat ut, i bara tvållöddret, för att få den där bilden? Jag är nästan säker på att Avicii var med!

Comments are closed.