David, en blyg svärmorsdröm!

Folk, som besöker Båstad, brukar bli på gott humör! Nu har det hänt igen! David Ferrer vann singeln i Skistar Swedish Open! Utöver en stilig buckla och en exklusiv klocka, fick han en rejäl summa pengar som säkert kan komma till användning någon gång! Igår hade jag nöjet att ta bilder från den årliga ” Tennisfesten ” på Norrviken. Tennisbossen himself, Christer Hult, kallade upp en ödmjuk och rar kille på scen för en intervju. -” Vad är det där för lirare? ” tänkte jag, fast jag hade sett honom i flera matcher innan. Spelaren, med pannbandet, på tennisplan och den ödmjuke svärmorsdrömmen, där på scen, var två helt olika personer! Han på planen skickar, under rop och stön, iväg tillintetgörande projektiler mot de stackars motståndarna, medan den private David är mjuk och behaglig ! Hur som helst…idag blev samme man väldigt glad för att han var i Båstad och plockade hem segern! Till på köpet hann han göra det precis innan himlen öppnade sig och regnet började vräka ner! Grattis David! Det gjorde du bra! Varma hälsningar från oss i Båstad!!

Comments are closed.