
Fortfarande, 61 år gammal, trollbinder han oss! Minns du hur Sverige stannade varje gång han körde? Ingemar, alpinåkaren, vars rekord ännu ingen har slagit! Idag vallfärdade folk till Båstad för att, med rosiga kinder och klappande hjärtan, än en gång få se den man som alltid kom igen i andra åket! Lägg märke till hans leende på bilden! Se den lyckliga publiken i bakgrunden! Alla åkare ställde upp gratis och miljontals kronor gick till välgörenhet, till Thomas Fogdös fond för rehabilitering av idrottsmän och kvinnor som skadats i sin sport, för att ge dem en ny chans i livet. Thomas Fogdö var själv ett av våra främsta namn i backarna! När han efter en olycka hamnade i rullstol var hans första tanke att bry sig om hur det skulle gå för alla andra som skadade sig! Han grundade Active Life Foundation som gör ett fantastiskt arbete! Thomas är en fin kille med ett stort hjärta! Jag förstår att Stenis, Anja Persson, Byggmark och alla de andra ställde upp idag! Bra jobbat!