
Det är självklart att en sådan här läcker skapelse står i Båstad….utanför Pepe´s och allting! Det är en Buick Eight som inte bara är skön att se på utan också har en historia att berätta! Vi kan bara gissa vad den har varit med om genom åren….hur många ägare den har haft och vilka de var och vart de skulle någonstans! Glädje, sorg, lycka och kärlek! Det är ju en cab och den är förmodligen ganska behaglig att köra en solig sommardag! Det kanske var Marilyn Monroe som drack champagne i den en gång i tiden! Elvis körde alltid Cadillac så det kan inte ha varit han. Kanske Ernest Hemingway i Key West? Nä nu vet jag…. Barbara Streisand och Cheer har sjungit duett i den med Brad Pitt på väg hem från ett party i Las Vegas! Hur som helst, den som äger kärran idag kan säkert spåra alla tidigare ägare, via registreringsbevisen och skriva en roman om dem eller göra ett filmmanus! Visst får man en kick av att titta på ett stycke historia…………och visst vore det lite kul att köra den……..även om den kanske är svår att fickparkera utanför ICA 