Precis som man kan längta efter våren…..

piren.small

Frugan, jag och jyckarna tog ett varv i hamnen ikväll igen! Resten av Båstad verkade också vara där…..plus alla hitresta semesterfirare förstås! Kvällssolen var generös och det var 18-19 grader i skuggan. Vi hade stannat till en stund på Ruff för att stoppa i oss smörrebröd. Man fick välja bland sex olika sorter. Trivsamt mummel från krogarna runtom! Leenden och vinkningar! Stämningen var på topp! För en gång skull låg det inte stora motorbåtar i hamnbassängen utan stora segelbåtar istället! Starkt solbrända människor satt ombord och smakade på något som fick dem på väldigt gott humör! Vi gick vidare ut mot piren. Precis som man kan längta efter våren, de första flyttfåglarna, ljusa kvällar och smekande vindar så kan man också längta efter att bryggan på piren skall komma tillbaka i gammal god form! I vintras försvann den ju med stormen men nu var den där igen…. som om ingenting hade hänt… så vällustigt omhändertagande! Härligt att se folk trivas!

Comments are closed.