
Jag stod och kollade på en grön Morgan, utanför Willys, när Charlotte Christiansson dök upp i rutan! Vi har vant oss vid att träffa Charlotte då vi köper gourmet-kött hos, pris- och medaljtyngda, Lindegrens i Sinarpsdalen. I vintras drog hon en sväng till Paris där hon har bott och jobbat i en massa år. Nu är hon tillbaka och gör det som är hennes riktigt stora passion! Hon bakar bröd men inte i Sinarpsdalen denna gång utan i Bäckdalens ” Café Orangeriet “. Charlotte har mycket av fransk bagarkonst i ådrorna så jag gissar att vi kan få inmundiga något riktigt spännande nästa gång vi passerar caféet. Även om jag siktade på Charlotte med mobilen kunde den själv inte slita blicken från sportkärran. Det är inte lätt att handskas med bilälskande mobiler!