Du som gillar att besöka Båstads mysiga hamnrestauranger kan nu med tillförsikt även få i dig något gott i Boarp! Radarparet Aviva Sheppard och Lasse Bengtsson har smygöppnat ” Restaurangen i Boarp ” där de garanterar att kocken Fredrik Rausman tar hand om dina smaklökar på rätt sätt. Fredrik har, som kökschef på ” Kläppen”, länge lyckliggjort slalomåkare i Sälen. Som infödd skåning vet han hur han skall hantera kastruller och pannor. Frugan och jag hade fått nys om att något var på gång i Boarp så vi tog oss dit idag. Jag hade siktat in mig på dagens rätt som var skånsk kalops. Nu visade det sig att många andra hade sniffat sig fram till samma sak. All kalops hade gått åt på tjugo minuter. Nåväl, vi erbjöds en kycklinggryta istället och när jag tog min första tugga passade solen på att skina in genom fönstret. Aviva berättade att den officiella öppningen skall bli av den 18 mars men är du sugen på en smarrig lunch kan du naturligtvis få det redan nu. Restaurangen i Boarp ligger i före detta Hasses Lada och framöver kommer man därför också att kunna ta hand om större festsällskap. På bilden känner du igen Aviva medan den store mannen till vänster är Fredrik. Damen i bakgrunden hugger entusiastiskt in på rikliga salladsbuffén!
Vill du se vad som serveras i veckan och vad vi åt, är du välkommen att klicka på bilden!
