Sicken tjej!

Hon har tio bollar i luften, två vuxna barn och ändå ser det ut som om hon just har haft semester! Lina Andreasson lärde jag känna då hon och hennes brorsa Jesper, när det begav sig, var polare till frugans småsyrror. Hon är dotter till legendariska bokhandlaren Lena och journalisten Roland. Jag minns henne som en söt tjej med huvudet på skaft och det är något som gäller än idag. Lina gör, tillsammans med kollegan Camilla Christensson, kanske södra Sveriges snyggaste magasin, Magasin Båstad. Elegant layout, klass på innehållet och bra tryck. Den tidningen får vi gratis i brevlådorna! När Lina inte jobbar med det egna, hjälper hon också andra att göra trycksaker. Som om inte det skulle räcka kör hon varje sommar igång Bokhandlargårdens Café i Båstad, ett idylliskt ställe med korsvirke, kullersten och ett stort valnötsträd. Som att sitta i södra Frankrike och käka läckra mackor! Om jag hade varit i hennes ställe hade jag, vid det här laget, varit ganska sliten…men inte Lina inte! Hon bor mer eller mindre på Friskis och Svettis också, där hon, större delen av veckan, tränar folk som vill bli i form! Mitt dygn har 24 timmar, Linas måste ha 48, minst! Sicken tjej……men så är hon ju från Båstad också!

Comments are closed.