Om du kollar noga, på den här bilden, ser du att…….

Kolla noga på de här killarna! Lägg märke till deras finurliga blick och kluriga leenden, deras fokus på något de ser samtidigt! De är vakna och uppmärksamma och ungefär lika stora! Björn tar sig på sin vänstra arm och Ingemar kommer snart att göra detsamma fast på sin högra! Se på deras knän, knotiga och envisa som fjällbjörkar! Killarna verkar trivas i varandras sällskap fast den ene är från norrländska Tärnaby och den andre från Sö´tälje, söder om Stockholm! De har fötts med varsin talang, lite utöver det vanliga och deras säregna personligheter har tagit hand om den och utvecklat den på ett sätt som inte du och jag skulle klara! De är båda födda 1956 samma år som sprinterdrottningen Linda Haglund, brottaren Frank Andersson och tjurskallige, längdskidfenomenet, Thomas ” Säcken” Wassberg! Just det året måste det ha varit extra mycket sol, medvind och lyckoklöver! Tur att det blev så……….och vad kul vi har haft när vi följt dem genom åren ……och den här bilden togs i Båstad såklart!

 

Comments are closed.