
Yes! Plötsligt slutade det att regna! Värt att fira med en räkmacka i hamnen! Frugan, jag och jyckarna slank in på restaurang Ruff där personalen artigt torkade av kvardröjande pölar från stolarna så vi inte blev våta i baken! När mackorna var beställda satt vi och kollade på människor som knallade förbi. Då dök Anna upp med joggingdojjor om halsen, en bukett blommor och en gyllene buckla i handen! För dig som inte känner Anna Zetterberg måste jag förklara att hon är en alldeles enastående kvinna! Hon föddes nämligen den soliga sommarmorgonen då Gud uppfann gott humör och vitaminpiller! Det har ju varit Bjäre Challenge och Båstad Marathon i helgen och de som är här och tävlar är superproffs! Många riktiga ess har kommit hit från hela Sverige och delar av Europa! Vad gör då vår Båstad-Anna? Jo förra året vann hon halvmaran! Idag kom hon trea i den stora maran! När de andra slängde sig på marken och kippade efter andan i mål dansade Anna obesvärat omkring, kvittrande glad! Sicken tjej! Hon driver ett företag som motivationskonsult vilket betyder att hon lär folk att sortera upp tankar och tillvaro på rätt sätt för att nå sina utsatta mål! Jag måste säga att efter hennes bragd idag drar både jag, frugan och jyckarna på oss joggingdojjorna och ger oss ut i skogen på direkten! …….och Anna….GRATTIS än en gång till tredjeplatsen! Bra jobbat!