-” En timme, max! “

left.behind.small

-” En timme, max ! ” sa jag till frugan då hon frågade hur lång tid det skulle ta att montera ihop vår nya, åttalådiga byrå ” Hemnes ” från IKEA. I skolan var jag ganska duktig i träslöjd och tycker mig därför inte ha tummen mitt i handen. Vi behövde en extra byrå i sovrummet och hade under en tid kastat långa blickar efter IKEAS ” Hemnes “. De åtta lådorna är i tre olika storlekar och byrån är faktiskt ganska snygg! Idag, på långfredagen, var det dags! Hammare, en skruvmejsel och en gammal Morakniv kunde komma väl till pass, hade jag räknat ut. Efter lite trassel med den första lådan fick jag be om viss assistans av frugan. Vi jobbade strax som ett sammansvetsat team. Efter tre timmar var vi dock tvungna att äta lunch. Efter ytterligare några timmars hårt arbete var vi klara med lådorna och gavlarna till själva byrån. -” Hur mycket har vi kvar? ” frågade jag frugan, när det började mörkna ute. -” Ja, enligt ritningen är det hela stommen och en del  finsnickeri!” svarade hon. Jyckarna, som tåligt tittat på hela da´n, började gny och behövde gå en promenad. Vi fick bryta arbetet för kvällen. – ” Hur lång tid tror du att det tar att sätta ihop resten i morgon? ” frågade frugan. – ” En timme , max ! ” svarade jag.

Comments are closed.