
Det låter som ett rockband! Nu släpper Per och hans flickor loss med flower power i Entré Båstad! Det var mörkt ute och jag kom precis från skogen, där jag varit en sväng med jyckarna. Regnet strilade och temperaturen kröp mot noll. På hemvägen slank jag in i Grönkvistens nya blomsteraffär som nu var laddad till max med väldoft, färgprakt och en fullvuxen disk med champagneglas. Där var ljust och behagligt. Det kändes nästan som om solen sken. Ett glaspalats fyllt med glädje! Per och flickorna var på festhumör. Strax skulle de köra igång en mingelkväll, som hette duga, med särskilt inbjudna blomsterälskare. Jag förstod att vi hädanefter aldrig kommer att vara utan blommor. Flickorna är proffs på att komponera ihop just din bukett! Är de inte ovanligt snygga på bild också?!