
I morse tog frugan, jag och jyckarna en uppfriskande sväng i Gröthögarna. Regn och snö hade dragit norröver. Även om blåsten nöp diskret i nästippen gjorde solen allt för att det skulle kännas så vårligt som möjligt. Med mina vita sneakers vadade jag oförskräckt fram genom gyttjiga pölar och fårbajs från i somras. När man anar våren är man så upprymd att det inte är hela världen att man får klafsa runt lite grand. Hararna, på åkern intill, jagade varandra i romantiska lekar och högvis med svanar låg bländvita på den blå böljan. Talgoxar satt i trädkronorna och filade på sin sång. Naturen var på allmänt gott humör! Tillbaka på P-platsen mötte vi Bosse och Barbro som äger Café Utsikten i Båstad. De hade med sig halvårsgamla schäfertiken Nickie som rycktes med av den uppsluppna stämningen! Bosse och Barbro kunde lugna oss med att de kommer att öppna Café Utsikten i år också. På Valborgsmässoafton kör de igång. Ett tag funderade de på att sälja och dra vidare i livet men de älskade sitt jobb och sin gård så mycket att de stannade kvar. Tur för oss och alla turister, som gillar att stå i kö för en nybakad vetekrans eller en generös räkmacka!